Saturday, March 12, 2011

Cuti sekolah dah mula

Mungkin sesuatu yang menggembirakan bagi murid2...tapi kami senagai guru biasa saja la..sama ada cuti atau tidak..kerja tak pernah habis. dan seperti biasa la..kalau cuti..kelas tambahan pun mula la menjelma..macam2 nama kelas untuk memacu kecemerlangan pelajar..kalau diberi pilihan memang saya pun tak mahu mengajar dalam cuti begini..itu kalau diberi pilihan..tapi kami tiada pilihan. Bukan mengungkit tapi itu realiti..orang kata jadi cikgu senang..cuti banyak..sesiapa yang kata begitu cuba la jadi cikgu.

Hari ni sebenarnya ada mesyuarat di sekolah..tapi kena hantar nani ke seminar easy maths di smk falahiah...dan kakak yang seorang tu dah rancang gathering dengan saudara kami dari pakistan...jadi saya tak attend pun meeting di sekolah tu sebab saya rasa ini lebih penting. Apa tidaknya dah 30 tahun kami tak jumpa..GB atau Pk nak kata apa pun kata lah..tapi saya bukan engkar perintah sebab hari sabtu bukan hari bekerja.

Esok..akan mengajar kelas tambahan..dari pukul 8.30am hingga 12.00pm. Isnin pun begitu.....

3 comments:

Nida said...

Waris dr Pakistan? Dulu masa kecik2,penah sekali gi rumah arwah mok nik sabi, Ida ingat jupo dgn anak & cucu arwah dr Pakistan. X silap Ida mereka dtg naik keretapi. Ida try jgkla co, ce, co, ce dgn cucu arwah sbb ye lah ayam dgn itik.

Ibu WA Alim said...

30 thn dulu ke latest Kak Nab dtg? Yg dia bawa anak perempuan dia tu? Zulaikha? Tak sampai 30 thn kot? Mah simpan Ke alamat/no. phone dia?

Ibu WA Alim said...

Mana Alamanda ni..?