Thursday, March 3, 2011

Han: hari ke2 ma tulis blog

Hari ni ma balik skolah pkl 6.15 ptg.....lagi setngah jam nak cukup 12 jam...ye la ma turun rumah pagi tadi 6.45am...letih tu toksah nak kata la...tapi boleh lagi la buka fb dan blog ni.lepas ni nak solat Isyak dan terus tidur. tapi kalau tidur awal pun esok terjaga awal jgk.Malam kmarin tidur pukul 10 lbih tu pkl 4.15 pagi dah trjaga. bagus jgk mcm tu...sbab awal pagi ni kita akan rasa lebih rajin untuk buat sesuatu...contohnya lipat kain. Banyak hari dah tak masak apa2 han...aci beli saja. tak pa lah..janji tak lapar.Kadang2 tu terfikir juga...bilakah kesibukan dunia ini akan berakhir. Tak tau la...ingatkan bila umur dah menginjak separuh abad ni dapat banyak berehat di rumah... sayangnya tidak begitu. hari ni nani balik dari asrama....hujung minggu. Nasib baik esok dia tiada kelas tambahan..nak rasa jgk duduk di rumah pada waktu pagi.Tapi lusa ada...esok dah ada dalam fikiran nak gi melawat ayah cikgu Riza yang dah berminggu dalam wad ccu hkb. Orang lain semua dah pergi.... Insya Allah mudah2an esok sempat la prgi.

Hari Sabtu ada gotong-royong di sekolah..memang la tidak wajib tapi tak sedap jgk..org lain hadir kita tak hadir...jengukla sekejap lepas hntar nani ke kelas tambahan. Petang tu pulak hantar nani balik ke asrama. Dan bermula lagi hari-hari yang sibuk.
Ha..ha ni ada lagi satu projek besar...31 ma-2 april..kem motivasi pengawas di Pantai Suri, Tumpat. Guru AJK Badan Disiplin pun kena pergi. Naik bot selama 30 minit..nak tolak tak boleh dah sebab telah ditugaskan untuk beri taklimat kepada peserta kem.Wallahualam

1 comments:

Nida said...

Nasib baik han suruh Cik Nun update blog. Ida di sini kesepian, kalau ada sedara mara update blog, ceria rasanya.

**Han pun updatela blog tu. Nak jgk k.da tau citer han di sinun.